BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 2, 2010

Tilam Dan Mimpi


1 Mac 2010..Genaplah 3 tahun aku berkerja..

3 tahun dulu aku mula berkerja dgn semangat yang baru..pertama kali menjejakkan kaki di Gerik..selepas bermacam kerjalah aku buat..tukang cat,kerja kontrak,pelayan,tukang bancuh air,tukang masak,jual air soya,niaga psr ramadhan,penjaga bundle..mcm2 kerja aku buat..akhirnya diterima juga dlm kerajaan..siapa sangka kan..

Setelah 3 tahun..kini aku perlu berubah lagi..perlu berhijrah..dengan semangat yang baru..yang masih kuat..kena lebih berusaha..lebih berjaya..bukan tamak mengejar harta..tetapi mencari kepuasan hidup..

Kadang2 kita terlalu selesa..menyebabkan kita terlena..bila kita tidur beralaskan bantal dan katil yang empuk..tiada siapa yang mengejutkan kita dari dibuai mimpi..terus tertidur sambil meleleh air liur..

Aku rasa cukup bertuah..bila dikelilingi oleh orang2 yang menyanyangi aku..mak dan abah..keluarga angkat tercinta..kawan-kawan..yang banyak memberikan nasihat dan bimbingan..dan cinta hati saya terutamanya..terima kasih semua..

Ok..cukuplah..masa nak tidur..hehe..tilam bujang dan bantal yang xberapa nak empuk sudah menunggu..harap 1 hari nanti dapat tidur atas tilam yang empuk sambil ditemani isteri tersayang..hahaha..apahal aku fikir isteri pulak mlm2 nih???..tido2..zzzzzz...(sambil tersenyum)..

5 comments:

sifooden said...

jgn sampai mimpi tilam basah sudah le nino...

~~::loveayna::~~ said...

hehehe suwittt la awak ni.. :)

Abg Man Kadiron said...

sifoo:hampir2 basah..hahaha
syg:suwittt?fewitttt..hehe

Cherrie Pie Sweety said...

good.. wake up already ha?
moving up faster kayh :0
kawan2 sentiasa support

Abg Man Kadiron said...

hahaha..dah bgn..jam loceng baru je bunyi..