BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 3, 2010

Jangan Jadi Mat Rempit


2/1/2010

9.00 a.m
Daftar Uitm..bertambah la bz aku pas nie..
Kerja + study..mlm2 mmg masa aku untuk mengadap buku..
Xde masa nak lepak2 sgt..lebih selesa duduk di meja buruk ku..

1.00 p.m
Tolong bawak anak family angkat aku daftar kat SM Teknik Kulim..
Family angkat yang aku dah kenal dekat 7 tahun..
Cukup baik hati dan ikhlas..
Seperti ayah & ibu aku sendiri..

Aku tertarik dengan ucapan YDP PIBG sekolah ini..ucapan yang tegas dan bersahaja..
Mengingati ibu-bapa supaya tidak berlalu manjakan anak-anak..

"Saya kalau anak buat perangai, bagi menampaq jaa..Anak2 cukup takut dgn saya..Bapak garang..nak minta apa2 kena pikiaq 2 3kali..tapi pelajaran anak-anak saya x abaikan..
Mak Bapak sekarang terlalu manjakan anak2 depa..minta telepon bagi, minta moto bagi..
Last2 anak jadi Mat Rempit..bawak moto laju2..daaaammm accident.."


Sejam kemudian..selepas selesai taklimat..



.....



......



......



......



Rehat sebentar di bawah rimbuhan pokok2..sejuk je duduk di kerusi batu..menunggu family angkat menguruskan hal anaknya..

.......


.......

Daaaaaamm.....accident betul2 di depan mata aku...
Ya Allah..melambung budak yang bawak motor tue..potong double line x lepas..xsempat mengelak terus langgar kereta...mmg laju budak tue bawak motor..

Patah kaki n tangan..
Akibat salah sendiri menunggang dlm keadaan merbahaya..
Lesen xde, IC pun x bawak..

Terus aku teringat kata-kata YDP PIBG tadi...

2 comments:

~~::loveayna::~~ said...

tp kalo u bwk motor i bonceng ok tak??
eeeeeeeee geli.. hahaha :)

Abg Man Kadiron said...

haha...ok saje.