BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 9, 2010

Teringat

Teringat masa kecik-kecik..darjah 1..hari pertama nak ke sekolah..mak mandikan dengan air panas..sebab saya takut nak mandi air sejuk..

Teringat masa darjah 2..mak susah2 kayuh basikal ambil saya balik sekolah sebab masa tue abah kena kerja kat tempat jauh..

Teringat masa darjah 3..mak marah sebab jatuh basikal dalam parit depan rumah..buas sgt masa tue..baru nak belajar naik basikal..

Teringat masa darjah 4..dapat jadi pengawas..hidung kembang kempis bagitau kat mak..

Teringat masa darjah 5..bagitau mak ada awek nak datang beraya kat rumah..mak kata baru je sunat dah ade awek minat ye...

Teringat masa darjah 6..dapat Anugerah Tokoh Murid dan UPSR dpt 4A (masa tue Sains xde lagi)..orang yang mula-mula sekali saya peluk ialah emak..

Teringat masa tingkatan 1..dapat masuk asrama..malam-malam sedih teringat kat mak..

Tapi bila dah besar sikit....


.....


.....


.....


....


Teringat masa tingkatan 5..mak menangis sebab saya belasah junior kat sekolah..kesian mak kena panggil dengan Pengetua (Arwah Ustaz Suhot)..

Teringat dulu..saya pernah lawan mak..sebab xnak sambung study lepas SPM..mak bandingkan saya dengan abang yang berjaya masuk Universiti..

Teringat masa dulu..mak pernah menangis malam-malam..sebab saya pernah lari rumah sampai setahun..balik betul-betul esok nak raya..mcm Jejak Kasih..

Tapi sekarang...

Baru tadi saya telefon emak..

"Mak doa semoga Nino jadi orang yang berjaya dan pangkat tinggi2 sesuatu hari nanti"

Itu yang mak selalu cakap..

Emak kita cuma ada 1..Sayangi emak kita selagi dia masih ada..

"Selamat Hari Ibu.. Emak"

4 comments:

~~::loveayna::~~ said...

nt bwk syg jumpe mak ye..
love u b..

Abg Man Kadiron said...

love u too..hehe.nanti b bwk k..

Anonymous said...

nino..?

Abg Man Kadiron said...

babe:haha..kat umah org pggil nino..herman tino..haha