BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 31, 2010

Terus Berdoa

~Ada Masa Sedih..Ada Masa Gembira~

Kata-kata dari seseorang yang rapat :

"Tuhan uji kita dengan tiga keadaan..
Pertama..Bila kita inginkan sesuatu,kita berdoa, Allah TERUS makbulkan doa kita..

Ke-2..Bila kita inginkan sesuatu,kita berdoa, berdoa, berdoa, berdoa..dan terus berdoa lagi..Allah LAMBAT memakbulkan doa kita..

Dan ke-3..Bila kita inginkan sesuatu,kita berdoa,berdoa dan terus berdoa..tapi Allah TIDAK memakbulkan doa kita.."


Hari ini cinta hati saya berasa sedih..sedih kerana apa yang diinginkan tidak kesampaian..saya faham perasaan itu..bila kita gagal, dlm sesuatu..

Dulu saya pernah gagal..hampir-hampir gagal dalam kehidupan..melihat kawan-kawan berjaya dalam pelajaran..masuk universiti..tapi saya lebih suka cari susah sendiri..

Semangat..hanya semangat..saya menjadi semangat bila melihat ada orang yang lebih teruk dari saya..keluarga yang bercerai-berai, keluarga yang betul2 susah, lumpuh tapi masih mempunyai minat untuk belajar dan bermacam-macam lagi..

"Dulu ayah abang kerja kutip rotan kat Gerik..kami adik beradik ramai..abang anak sulong..jadi terpaksa tanggung adik-beradik dulu" seorang rakan universiti menceritakan pengalamannya.

Tidak kira bagaimana pun situasinya, Allah akan menduga kita..melihat kesabaran kita..
Yang penting kita tidak patah semangat!!!Come on sayang..B doa sayang berjaya 1 hari nanti n B sentiasa dengan sayang..
Amin....

No comments: