BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 29, 2010

Geng Kuat Makan

Aslm semua..:)

Hujung minggu yang best lagi..berjalan + makan makanan yang sedap2..kira jalan2 cari makan la..
So minggu nie..aku arrange 1 lawatan untuk student aku..dalam byk2 kerja paling aku suka ialah arrange lawatan..tahun 1st aku kat sini (2007) handle lawatan ke Pulau Pinang..tahun 2008 ke Pulau Pangkor..tahun 2009 handle lawatan ke Terengganu & Kelantan.. and tahun nie aku buat lawatan ke KL & Melaka pulak...hehehe..best ooo keje kat sekolah..

Perjalanan bermula dari Gerik pada 25/6/2010 (Jumaat) tepat jam 10.30 pagi..sebagai Chief Of The Mission, perkara yang paling penting adalah keselamatan pelajar..kena pastikan semua cukup..disiplin terkawal..kang kena culik budak2 aku, jenuh menjawab nanti..

Layan pic skt2...

Budak2 nie mmg pantang amik gambar..

Perjalanan terus ke UKM Bangi tempat penginapan..biasanya aku mmg suka check in dkt universiti kalo buat lawatan..biar student rasa suasana jadi siswa/siswi..baru ade semangat skt nak belajar..

Lepas urus semua bilik2 student, ialah sessi berdating dgn awek..hehehe..lagi pun Cik Aina Comel mmg kerja kat UKM..jadi kami pun pergi dating kat Tupai-Tupai Bangi..pekena steamboat..sampai dah nak meletup perut aku..RM25 person..nak mkn steamboat kepala gajah pon boleh..hehehe

Makan Sedap Pertama : Steamboat Tupai-Tupai (4 Bintang)

Esoknya terus ke Melaka Bandar Bersejarah..ronda-ronda area Melaka..malas nak jalan2 sgt cz panas..jadi layan pic di Melaka k..

Aku, Pn Siti Ishah (Penyelia Asrama) & anaknya


Student2 asli sekolah aku..ade ke yang korang berkenan?hahaha

Menyusuri Sungai Melaka..cool babeh

Misi mencari makan sedap yang ke-2..Ikan Bakar Umbai..jeng,jeng,jeng..hehehe..dicadangkan oleh Tok Selampit Perak..Geng Kuat Makan bergerak dengan menaiki van jabatan..


Memang terangkat beb..setanding dgn Ikan Bakar Tasek Raban & Ikan Bakar Kepala Batas Penang..fuhhh!ikan,udang sotong yang fresh2..harga pon terangkat jugak..tapi aku x kisah kalau bab-bab makan nih..jgn smpai aku kena basuh pinggan sudah..

Makan Sedap Ke-2 : Ikan Bakar Umbai Melaka (5 bintang)

Balik dari Melaka terus ke Nilai 3..cikgu-cikgi nak pergi shopping katanya..aku xtau nak beli ape bila tgk karpet n kain berlambak2..huhuhu..last2 aku rembat sehelai jersi Arsenal..

Geng Kuat Makan meneruskan misi lagi..Sate Kajang Hj Samuri sasaran ke-3..kali nie kami nak mkn terus di Kajang..


Sedap mmg sedap..tapi rasanya Sate Wak Teni Teluk Intan lagi sedap..hehehe..order sate ayam, daging n rusa..sedap jugak sate rusa nie..lembut..tapi xleh order byk2..RM1.80 secucuk..kalo nak murah mkn lidi sate je..hehehehe..

Makan Sedap Ke-3 : Sate Kajang Hj Samuri (3 bintang)

Esok pagi2 buta rombongan bergerak ke KL..sbb kemungkinan byk jalan akan ditutup untuk acara Marathon KL..so, dlm kul 6.30 kitorg dah check out..Destinasi pertama ialah Petrosains Menara KLCC..so layan pic skt..


Student Form 4 & 5 2010

Habis lawatan ke Petrosains, ktorg melawat Menara KL pulak..yang bestnye Menara KL nie staff2 perempuan semua cun-cun belaka..hahaha..kat Petrosains tadi kurang pulak cun nye..so jom layan pic..


Habis lawatan ke Menara KL, kitaorg pergi ke Muzium Negara & Planetrium Negara..time nie kaki mmg dah lenguh berjalan..lepas budak2, jln skt2, pastu relax kat cafe Muzium je..


@ Muzium Negara..belakang gmbr Hang Kebun..ehh..silap, Hang Tuah


@ Planetrium Negara

Walaupun rombongan terus blk selepas lawatan ke Planetrium, Geng Kuat Makan masih tidak berpuas hati lagi..jadi sasaran kami seterusnya ialah.....

....



....



....



....






Yeah!paling terbaekkkk..hehehe..Nasi Kandar Vaggey Ipoh..sambil melayan World Cup Jerman vs England (tapi England kalah lak..huhuhu)..relax2 sekejap sebelum balik ke Gerik..

Makan Sedap ke 4 : Nasi Kandar Vanggey Ipoh (5 bintang)

Adios!

No comments: