BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 5, 2010

Cabaran & Pelajaran

"You Never Know What You Can Do Until You Try"

Kembali bz seperti biasa..semester PJJ dah bermula..subjek2 yg bakal memeningkan kepala aku..rasa sekejap je dah masuk semester 4..rasa baru smlm je daftr msk kat Uitm..

Baru-baru nie ramai yang ingat aku dah dpt tukar ke Shah Alam..sebenarnya masih dlm proses lagi..tapi Alhamdulillah JPN Perak dah luluskan dan sekarang permohonan aku tue dah dipanjangkan ke Bahagian Sumber Manusia KPM Putrajaya..

Nasib baik ade kwn2 rapat yg membantu..Cik Sharifah Nur Diana bagi no tepon kwn2 PTD dia yang kerja dgn KPM Putrajaya..mintak tlg jugak kat Brader E kalau ade kabel2 politik..InsyaAllah dia kata boleh tlg..mggu dpn ada Mesyuarat Umno Bahagian, kalo boleh nak mintak tlg kat orang2 kuat yang ade..hehehe..tq semua yang ambil berat..mintak2 aku dpt tukar ke Shah Alam,

Jadi 1 pejabat la dah tau aku mintak tukar, asalnya berapa2 org je yg tau..kdg2 rasa sedih jugak nak tinggalkan sekolah nie..nak tinggalkan asrama nie..dlm masa 3thn lebih mcm2 pengalaman yang dapat kat sini..1 perkara yang aku respect orang2 kat sini x berkira sgt dlm berkerja..terutamanya kami Unit Asrama..kalo kat tempat lain rasanya, ape2 kerja nak gerak mesti ade fulus dulu..hantar budak sakit fulus..repair kepala paip fulus.hehehe..

Jadi x sabar2 rasanya nak bertukar ke tempat baru..suasana baru..kwn2 kerja yang baru..pelajar2 yang baru..muda2 baik merantau..buka minda sikit..cari pengalaman hidup lagi..sampai bila nak duduk kat kampung kan..hidup kena ada cabaran..ada seorang sahabat berpesan :

"Herman, bila dpt peluang tukar kat sana mesti habiskan pelajaran sampai ke Master"

Cik Aina Sayang pon dah sambung Master dia kat UPM..InsyaAllah kalo ade rezeki kami sama nak buat Phd kat oversea!hehehe..angan2 kami tue..




4 comments:

Cherrie Pie Sweety said...

hahaha.. good good.. tp nama aku syarifah la..bukan sharifah he he he :P

cepat sket dtg cni..boleh aku n aina konvoi together2 ke shah alam :)

sifooden said...

aik... teman x taw pun

Abg Man Kadiron said...

ana:hahaha..syarifah.silap2..bkn slalu type nama ko penuh2 nih.

sifo:hehehe..tukor ler..

~~::loveayna::~~ said...

b..syg gumbiraaaaaaaaaaa..
yang sambung PhD kat oversea paling best!!