BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 19, 2010

Jangan Ustaz

Habis sudah cerita World Cup..sekarang masa untuk study..this week dah start class..mcm nie lah hidup aku skang..kerja..study..kerja..study..janji x susahkan siapa2..n kalau sesiapa nak marah2 terpulanglah..aku x kaco sape2..x ganggu hidup sape2..masing-masing ade cara hidup sendiri..xperlu pandang atau ungkit2 cerita dulu2..past is past..so kalo rasa sakit hati@menyampah xperlulah tambahkan sakit hati@menyampah itu..jadi daripada sakit hati membaca blog ini, baiklah kiranya pergi dating dgn boypren ke, gi picnic ke, gi tgk wayang ke..mintak maaf kalo ade buat silap dan salah..kdg2 kita perlu berkorban untuk melihat org yg kita syg bahagia..saya tidak menyimpan perasaan marah n dendam..peace.

So minggu ini..hehehe..minggu paling best skali..awat hepi sgt nie??hehehe..saya hepi sebab saya PUAS HATI..

Puas hati sbb dapat kenalkan Cik Aina dgn mak, abah n family..seronok bila tgk mak cium pipi org yang kita syg..tp betul beb..restu mak yang pentingkan?kalo mak x suka mesti kita fikir byk kali jugak kan?kalo mak kita suka baru hati org laki nie lega sebenarnya..rasa mcm 1 family.

Puas hati lagi sebab dapat melawat sekolah tersayang..rasanya bila dah abis SPM mmg xde dah nak gi blok asrama, gi dewan mkn, gi class lama (5H), lepak2 kat surau, main bola kat padang..kenangan semua tue..

Nak jadi cerita..tiba2 aku teringat pulak kat sekolah otw nak balik ke Gerik..jadi singgah la sekejap tgk2 sekolah..rindu beb..bila kereta aku masuk je pintu pagar SMKASAS ..perasaan tue mcm flash back tahun 1997, masa family aku mula2 hantar kat sekolah nih..hahaha..

Tgk pokok2 ciku yg x besar2..parking la kereta kat tepi jln..tgk2 kot2 ade buah ciku yg masak..hampeh...haram xde sebijik pon..hahaha

(Dulu x mandang pun pokok2 ciku nih..hahaha)

Jadi aku terus la ke asrama..tgk surau yg dah berubah n bertambah besar..dah xde tempat nak tido time ustaz2 bagi kuliah..perasaan lain sgt bila smbhyg kat surau nih..semua kenangan ingat balik..

Teringin pulak nak masuk dlm asrama..jadi dgn selamba n buat muka mcm otai sikit aku terus naik dorm lama aku..Abu Bakar..mcm biasa,form 5 yg nakal2 ditempatkan kat bilik ini..

Budak2 semua pelik..bagi2 salam terus masuk baring2 atas katil..hahaha..buat mcm dorm sendiri..tapi mmg dulu dorm aku kan..hehehe..terus bdk2 tanya aku siapa?..Ah.."Aku senior korang form 5 tahun 2001..nie dulu dorm aku"..hehehe..ah..pastu baru merebut2 nak salam cium tangan aku..hahaha

Satu blok asrama aku ronda..bilik prep,bilik sakit,bilik tv,dewan mkn, tandas,tempat port hisap rokok..semua aku masuk..rasa mcm berada pada tahun 2001 je..hahaha..teringat kena rotan ngan warden cz ponteng smbhyg,belasah budk2 junior,main futsal kat asrama,wah..byk la kalau nak cite..

Pas tgk dorm..teringat pulak nak kat class lama..so,aku pun terus ke sekolah..Kelas 5 Al-Haitham..

(Form 5 2001)

Masuk2 class terus teringat kwn2 lama..siapa yg duduk table nie, yg duduk dpn, yg duduk belakang..semua ingat..yg suka tido dlm class, yg suka buat bising, yg senyap je..yg pasti aku sebagai pelajar contoh mesti la duduk belakang skali..hahaha..muka2 cikgu2 yg garang,yg baik..tapi paling aku xlupa time buat jamuan akhir tahun class..mmg sempoi giler..dapat hadiah baju melayu caler hijau..sampai sekarang aku simpan walaupun dah x muat..hehehe.

Dah puas tgk class..aku gi tgk dewan besar..ingt nak masuk dlm tapi kunci la pulak..so duduk la tgk dataran perhimpunan..dulu tiap2 pagi kena beratur dulu..check pakaian semua lengkap ke x..kalo xde songkok,xde stokin, xde matrix kad, siap la..mesti pagi2 breakfast roti panjang .hehehe..

(Muka slalu ke depan menerima anugerah roti panjang)

Taman cendawan oh taman cendawan..hehehe..satu-satunye taman kat dunia nie yg orang x berani nak dating..hahaha..giler sape nak dating kat sini, comfrm kena tangkap ngan ustaz2 or pak guard..tempat mandi kalo xde air..relax je terjun mandi bersama ikan2 keli..hahaha

(Tgk..xde pon orang dating kat sini..hehehe)

Bas sekolah oh bas sekolah..hehehe..masih elok lagi..walaupun sebenarnya ade bas baru. Dulu masa form 1 berebut2 nak naik..takut xde tempat..tapi bila dah form 5, mmg disediakan tempat duduk khas dibelakang..hahaha..so special..

Sebelum balik terjumpa dgn ex-ketua warden asrama dulu..Ustaz Zahidan dan isterinya Teacher Solehah..rupanya anak diorg yg bongsu form 1 kat sini..jadi bersembang panjanglah aku dgn ustaz..mmg selalu jumpa ngan ustaz bila ade program2 asrama..nasyid ke, karnival asrama ke..

"Herman, kamu bila nak kawin?"

Aduh ustaz tanya pulak dah..
"Err..err..nanti ada la kad tue ustaz..hehehe"

"Kalo xde, sya nak rekemen ngan anak sedara saya"

Hahahahaha..oh tidak ustaz..jgn pilih sya..pilih la org lain..

* Saya Sayang Cik Aina je..wink2..:)

3 comments:

~~::loveayna::~~ said...

heheheh aeippppp ustazzz...
jgn ustazzz..hehe love u too love..

Cherrie Pie Sweety said...

teringat gak sekolah..byk sgt kenangan.. huhuhu..

Abg Man Kadiron said...

syg:hehehe..ustaz main2 je tue

ana:byk oooo..hehehe.mmg xleh lupa