BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, February 16, 2010

Cendol Dan Air Tebu

Baru balik dari Teluk Intan..
Masih penat..tapi tangan gatal nak update blog jugak..

On the way masa balik tadi..cuaca panas sgt..sampai 3 kali aku berenti minum air..

1st kat Pekan Parit..tgk ade mamak jual cendol pulak tepi jalan..time panas2 nie..
Terliur la aku..terus berenti.."Mamak,kasi cendol pulut satu!"..srup!srup!srup!..
Pergh..memang sedap..orang penuh beb..yg makan..yang bungkus..
Tgk ade Pasembor pulak..terus order..nyam!nyam!nyam!..mmg terangkat beb..

2nd aku berenti kat Tasik Raban..kat sini memang top dengan Ikan Bakar Tasik Raban..
Tgk ade orang jual air tebu tepi jalan..tekak dah haus balik..berenti je lah..
Srup!Srup!Srup!..terus bayar...
"Bang..kurang lagi 50 sen."
Ler..aku ingat seringgit je..xpe..ko kapak aku time panas2 nie ye..

3rd aku berenti kat Pasar Malam Kg Belum Gerik..
Dah nak sampai rumah pun..tapi gatal2 berenti..
Xpuas hati dengan air tebu tadi..
Cari balik kat Pasar Malam nie..
Ah...Seringgit je pooooooonnnn..
Srup!Srup!Srup!...terus blah..

3 comments:

Cherrie Pie Sweety said...

Ha ha ha ..macam banyak tempat makan ebst je dalam eprjalanan nak balik gerik ni ha ha

Abg Man Kadiron said...

hehe..paling best ikan bakar tasik raban la..org penuh je time lunch.

~herfizul akma nasaruddin~ said...

kita boleh kenal peribadi org hanya melalui cara penulis dia.

;p