BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 8, 2010

Empangan Tasik Banding


Kementerian Pendidikan ditukarkan kepada Kementerian Pelajaran disebabkan tugas2 guru lebih kepada mengajar dan bukan mendidik..mengajar dan mendidik...erm,berbeza sgt kah?dlm mengajar kita perlu juga mendidik..begitu juga sebaliknya..kalau setakat mengajar je, tapi anak-anak tak paham watpe..makan gaji buta la..

Baru nie telah terjadi satu kes yang betul2 mencabar aku sebagai seorang pendidik..aku tidak menganggap diri aku seorang pengajar..kerja aku lebih kepada mendidik..mendidik ala-ala tentera gitu..haha..tapi ini la first time aku berhadapan dengan tekanan kerja..tekanan dari pengetua,tekanan dari ibu-bapa, tekanan dari rakan-rakan kerja..ada juga yang menyokong dari belakang, ada juga yang ingin mengambil kesempatan..baru tau perangai manusia ini bila kita susah..

Dulu aku pernah kata "Ala..senang je keje aku..relax2 je jaga budak"..tp skang baru aku tau kerja aku la yang paling risiko..siapa yang kenal aku mmg nampak aku selalu senyum je..nampak sopan n lemah lembut..kalau buat menantu memang padan lah..haha..tp sebenarnya tahap kesabaran aku ada hadnya..mcm Empangan kat Tasik Banding..air naik tahan~..tahan~..tahan~...bila sekali pecah..abis 1 Gerik tenggelam..kita sebagai manusia biasa ada tahap kesabarannya..tak dapat elak bila dah naik angin..




8 comments:

~~::loveayna::~~ said...

wah..memang awak calonnn menantu yg plg sesuai...proud of u no matter who u r..i love u :)

Abg Man Kadiron said...

yeah!lama dah xberblog..rasa rindu..
i love u syg!

'arif said...

aih..teringin nak terjun dalam empangan..dan keluar terpancut kt terowong macam dalam gambar tu..peghh!! layan~

Cherrie Pie Sweety said...

erm.. takper.. pengalaman.. hehehe..

Abg Man Kadiron said...

arif:fuh..aku pon nak..jom2..haha
ana:yeah..pengalaman..

sifooden said...

calm dowm n be cool.. yeyeargghhhh

~~::loveayna::~~ said...

aref...jom!! kite g sunway lagoon :)

Abg Man Kadiron said...

sifoo:haha suspek telah melarikan diri..keadaan terkawal.