BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 10, 2010

Kenapa Kita Kena Bertaubat?


Ingat tak dulu aku pernah cerita seorang budak asli yang cemerlang dalam STPM?..kalau tak ingat klik entry nie..yang cerdik dan pandai dalam pelajaran..berdisiplin..menghormati guru-guru..

Ah..tahun ini..adik kepada pelajar tue naik tingkatan 1..Mohd Azhar..beragama Islam..memang lain dari pelajar lain..bukan xde hidung, xde mata..tapi kecerdikan dia lain dari pelajar lain..1 benda yang aku suka dia jenis yang suka bertanya..kalau tanya sifir, matematik ke, aku xkisah sgt..nie dia suka tanya bab-bab agama..

"Cikgu...kenapa kita kena bertaubat?"

"Cikgu..betul ke kiamat tahun 2012?"

Ah..panjang berjela la aku kena jawab..hahaha..terpaksa mengeluarkan ilmu-ilmu masa belajar sekolah agama dulu yang dah agak berkarat nih..nak cerita sampai dia yakin dan percaya..

Satu lagi perangai dia..kalau dtg office aku mesti bawak kamus..coz pagi-pagi aku mmg beli paper Star..kalau budak2 asli yang lain mmg tak tengok la paper english nie..tapi, dia lain beb..terus pinjam n baca..kalo tak paham dia akan tanya..sambil buka kamus..mmg aku respect habis kat budak nie..orang asli beb..budak melayu pun tak macam nie..

To Mohd Azhar saya doakan awak berjaya..seperti abang awak yang belajar di Universiti Malaya sekarang..Amin..


3 comments:

Cherrie Pie Sweety said...

bagusnya ada bdak cmtu.. aku suka btul ada budak bijak2 cmtu

~~::loveayna::~~ said...

aminnnnnn :)

Abg Man Kadiron said...

ana:pandai budak nie..kira dlm 300 org tue ade 1 la..haha..jadi ler.

syg:aminnnn..nanti doa anak2 kita pun bijak2 jugak..gegege..