BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 20, 2009

5A dan Honda Cabuk


Semalam keputusan UPSR diumumkan..jadi bermacam-macam senario yang dapat kita lihat..ada yang menangis kerana gembira dan ada yang menangis kerana kecewa..aku juga tumpang gembira melihat anak-anak kwn sepejabat yg berjaya dan ada juga yang kecewa kerana terlalu mengharap kejayaan anak-anak mereka..anak-anak cikgu..malu la kalau ada yang dapat keputusan teruk..mungkin begitu tanggapan mereka..

Dan semalam aku ada bersembang dengan beberapa orang kawan dan kenalan..mengenai keputusan anak-anak mereka..

Situasi 1 (Seorang Ustaz yang berbangga anaknya mendapat 5A)

Ustaz 1: Kawe senok sgt ari nihh..kalo org nak maroh kawe ari nih pon x poo..anak kawe dpt 5A..


(punya la seronok smpai orang marah dia pon takpe..hehehe)


Situasi 2 (Seorang Ustaz yang kecewa anak tidak mendapat 5A)


Ustaz 2: Teruk result anak saya..dpt 2A,1B,2C..xtau la..saya dah hantar tuisyen..tgk dia x boleh buat jugak..emmm (bersungut tanda kecewa)


(xpe ustaz..perjalanan dia masih panjang lagi..)


Situasi 3 (Anak seorang tukang kebun sekolah)

Aku: Ah..bang..daftar anak masuk tingkatan 1 ke?

Abg 3: Ah..daftar sini dulu lah..sementara tggu panggilan sekolah lain..


Aku: Anak dapat brape A?

Abg 3 : Alhamdulillah...5A..SK Tawai ada 3 orang je yang dapt 5A..sekolah kampung..

(wooo..serius aku terkejut beb..anak dia nampak mcm biasa2 je..tp xde la selekeh..budak kampung..xde la nmpk mcm anak2 org bandar nie..kemas n genius)


Situasi 4 (Seorang driver yang tidak kisah sgt keputusan UPSR anaknya)

Driver 4: Saya bgtau anak saya..kalo dpt 5A abah belikan kamu motor Yamaha LC, kalo dpt 5E abah bagi kamu motor Honda cabuk yg abah bwk pegi menoreh getah tue..

Aku: Abis anak abg dapat brape?


Driver 4: 5E!


(hehehe..jadi ler dapat moto honda cabuk!)


p/s: teringat zaman UPSR dulu (1996)..sweet memory

5 comments:

Cherrie Pie Sweety said...

ha ha ha..time kita 4a jer..excited gilerr..pastu dpt sek sains tp tolak sebab papa aku paksa masuk sm*ka tu..

Abg Man Kadiron said...

haha..mmg excited la..dpt 4a..woo,br aku tau ko dpt sek sains yek..papa ko suh jd ustazah ler tue..kekeke.

~herfizul akma nasaruddin~ said...

teringat masa aku amik UPSR tahun 1994~aku dpt 3A 1B..haram english bleh B plak..hahaha..

tp yg peliknya aku tak pernah baca buku atau tulis nota smpi lah aku habis diploma..satu tabiat yg tak baik tp kira proud gak ah masa tu bila dpt 3A 1B(hidung kembang nk mampos sbb dak2 yg stadi keras just dpt 1-2 A jek)..

hahaha

Abg Man Kadiron said...

ijoy:haha..org yg pndai x mestinye rajin baca buku..member aku time cikgu ngajar relax je tido..result gempak giler..

p/s:rasa nak masuk sekolah rendah blk..haha.

~herfizul akma nasaruddin~ said...

most lelaki mmg mcm tu kot..otak cepat pickup..

jahat dan nakal tu normal..tarik bra pompuan tapi tetap cemerlang dlm exam..(merujuk kepada kisah benar)

hahaha