BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 1, 2009

Coretan Pertama...

Alhamdulillah..aku ade gak blog akhirnya..yang dah lama aku fikir..apa yang nak dikongsi..apa yang nak dicerita..

Sebenarnya idea nama blog aku ni, dapat dari sahabat baikku..Mohd Faiz Bonyamin..

Faiz: Herman kalo ko nak wat blog,ko wat yang pelik2 skt..yang org jarang tau n cuma ko je
yang tau..

Aku: Ape dia Bond? (nama manja)..aku tau pasal orang asli je la..dah dok kat hulu..

Faiz: Ah..ko cite la psl org asli..lifestyle diorg..xkan ko nak jadi org pompuan cite sedey2, emo2,

jiwang2, cintan2 mcm kat blog diorg..hahaha..

Aku: Ah..good idea bond..nanti aku wat..hahaha....(terus xwat hingga berape bln)


Tp mlm nie br tergerak jari-jari aku nie nak create blog..hahaha..ok lah, cite psl orang asli..mesti korang semua nak tau..ape yang istimewa orang asli nih..walaupun setgh org (bkn semua) yang memandang orang asli nie hina, xbertamadun , kotor , pemalu, xnak bercampur dengan masyarakat n bermcm lagi tanggapan negatif..

Aku rasa ini lah peluang aku..nak berkongsi dengan korang semua..pengalaman aku..menjaga diorg..berkawan ngan diorg..mendidik diorg..mengajar diorg..menjadi manusia..sehingga aku sedar..pengalaman banyak mengajar aku..menjadi insan yang ikhlas dan bertanggungjawab..

InsyaAllah..

*tnggu post seterusnya... :)



3 comments:

Cherrie Pie Sweety said...

ha ha..welcome to the blog world ..

p/s: dehh..bond tu mengata blog aku ker tu

Abg Man Kadiron said...

welcome2..aku rajin bc blog org je..
hehe..mana la aku tau ana..

pedot said...

perrghhh..ko betul2 da lain la herman.hehe..