BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 15, 2009

Tersirat dan Tersurat

Assalamualaikum..

Kadang-kadang hidup nie pelik..penuh dengan tanda tanya..Allah Maha Besar, Maha Agung, Maha Mengetahui..

Kita manusia kdg2 lupa..berlalu sibuk hingga meninggalkan segala tanggungjawab..Tuhan sentiasa memberikan tanda-tanda..supaya kita ingat padaNya..

13.10.2009 (5.05 a.m)

Tutt..tutt..

1 message from someone..

"Aslm....B, jaga diri k. Hati2.."

Aku rasa gelisah..dah lama xdpt msg mcm nie..

Hari yang sama (3.30 p.m)

Prepare untuk Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri...Suruh budak2 cari daun kelapa untuk dianyam buat ketupat..Jadi aku suh la budak2 panjat pokok kelapa..Aku relax je la dok bawah..Siap suh budak amik buah kelapa muda..Panas2 pekena air kelapa muda..Perghh...nikmatnya..

Tengah aku kutip buah kelapa muda yg jatuh....

Aku : Adoiiii...(sesuatu gigit betul2 kat mata kiri aku)...

Org Asli : Cikgu...ada sarang kelulut!!(serangga yg seakan penyengat..aku pon 1st time dgr)

Sakitnye tuhan je la yg tahu..pedih+bisa+pening kepala aku...sampai menitik la air mata tahan sakit..

En.Tazli : Xpe man, kelulut nie x bahaya sgt..tp mmg sakit ler..balik sapu ubat..jgn gosok mata..dia x bengkak mcm tebuan..

Terus gi office..sapu ubat..Alhamdullillah x bengkak sgt..


15.10.2009 (9.00 a.m)

Selepas majlis malam tadi...

Kemas2..majlis dah selesai..semua orang dah blk...sampah penuh..makan-makan blah..adat org melayu..mmg mcm tue..semangat gotong royong kan..

Tgh2 aku panjat tangga..nak kemaskan khemah...

Aku : Adoiiii...(terjatuh dari tangga..lutut kena dulu kat jalan tar)

Pecah lutut aku..darah..pinggang n punggung pun sakit..relax2..cover2..org ramai..

Bila blk baru la tau sakitnye..rasa mcm terseliuh pun ade...nak luruskan kaki pun susah..jln pun berhencut2 mcm org kena penyakit gaut...erm..kenapa aku x hati2 ye..

Skang mata aku still sakit..walaupun xbengkak..tp ade kesan luka kecil kat tepi mata aku..pedih gak..Kaki aku mmg sakit lagi..nak mandi susah, nak sujud susah (cz lutut dah luka)..Erm..

Mungkin Allah nak tunjuk..ade something yg aku x beri perhatian or lupa (mata n kepala)..n kdg2 lupa dan lalai nak sujud kepadaNya (lutut)..Ya Allah..Ampunkan dosa hambamu ini dan jauhkan lah aku dari segala bencana dan seksa api neraka..Amin...

*mencari dan berfikir..maksud yg tersirat..

3 comments:

Cherrie Pie Sweety said...

Erm..ada hikmah di sebalik setiap kejadian.. jangan lupa sapu ubat yer :)

Abg Man Kadiron said...

hehe..ok ana.still sakit lagi..xdpt blk t.i..

padli said...

owh baru aku tau cite nya...